Menu

FAQ / Veelgestelde vragen

Algemeen

Is YouStyle.nl een webwinkel/webshop?

Nee, YouStyle.nl brengt aangesloten fashion webshops overzichtelijk samen, zodat jij een keuze kunt maken. De aankoop vindt dus niet plaats bij YouStyle.nl, maar bij de betreffende webshop. YouStyle.nl is dan ook géén webwinkel of webshop, maar een fashion vergelijkingswebsite.

Kan ik producten bestellen via YouStyle.nl?

Jazeker, zoek naar je product, vergelijk de aanbieders en bestel bij de webshop die jou het meest aanspreekt. Je bestelt uiteindelijk dus niet via YouStyle.nl, maar bij de geselecteerde webshop.

Kan ik YouStyle.nl om product informatie/advies vragen?

YouStyle.nl beschikt over een enorm aanbod modegerelateerde artikelen, die je onderling kunt vergelijken. Het is daarom lastig om specifieke productvragen voor jou te beantwoorden. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de betreffende aanbieder, Deze beschikt over de kennis om al je vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Heeft YouStyle.nl een magazijn?

YouStyle.nl biedt de bezoeker gemakkelijk inzicht in duizenden aangesloten webshops. YouStyle.nl verkoopt zelf dus geen producten of diensten, waardoor er geen magazijn aanwezig is. Het magazijn bevindt zich bij de aangesloten webshop die haar producten aanbiedt op YouStyle.nl.

Neemt YouStyle.nl alle winkels en aanbieders mee in de vergelijking?

YouStyle.nl vergelijkt vele honderden webshops en biedt je een enorm assortiment aan producten. Doordat er steeds nieuwe webshops online komen, is het mogelijk dat deze nog niet aanwezig zijn in de vergelijking.

Niet alle producten zijn via YouStyle.nl te bestellen, waarom niet?

Het aantal producten en aanbieders groeit onverminderd door. Daardoor kan het zijn dat een product of aanbieder (nog) niet opgenomen is in het assortiment van YouStyle.nl. We werken hard om het aanbod zo groot mogelijk te maken, maar iedere webwinkel is vrij om te bepalen of deze haar producten aanbiedt op YouStyle.nl.

Hoe vaak worden de prijzen geactualiseerd?

Het geavanceerde systeem achter YouStyle.nl staat direct in contact met de vele honderden aangesloten webshops. De prijzen worden dagelijks gecheckt en indien nodig aangepast om het aanbod actueel en voordelig te houden.

Ik heb een vraag over de algemene voorwaarden, wie kan me helpen?

De klantenservice van YouStyle.nl helpt je graag vooruit met al je vragen! Neem contact met ons op via het contactformulier.

Hoe verdient YouStyle.nl geld?

Het gebruik van YouStyle.nl is voor de klant geheel gratis. YouStyle.nl verdient haar geld door middel van het affiliate model. Dat wil zeggen dat wij een kleine vergoeding ontvangen wanneer er via YouStyle.nl een aankoop wordt gedaan in een aangesloten webshop.

Ik heb een klacht over een webwinkel die ik vond via YouStyle.nl

Je meldt je klacht aan de desbetreffende webshop, zij zullen deze dan verder behandelen.

Je dient YouStyle.nl ook op de hoogte te stellen van het feit dat je ontevreden bent over een shop, zodat we eventuele stappen kunnen ondernemen (zoals een ban van de betreffende shop als er te veel klachten zijn binnengekomen).

Ik heb een klacht over YouStyle.nl

Dat spijt ons ten zeerste! Neem contact op met de klantenservice en vertel ons wat jouw klacht is, we zullen samen op zoek gaan naar een geschikte oplossing.

Is YouStyle.nl onafhankelijk?

De vergelijking die YouStyle.nl maakt is geheel onafhankelijk en is niet te manipuleren door middel van het kopen van posities. Daarmee krijg je als klant de eerlijke vergelijking te zien, zodat je maximaal bespaart!

Account & beveiliging

Hoe kan ik me registreren op YouStyle.nl?

Registreren kan gemakkelijk en snel met je Facebook, Twitter of Google+ account! Je bent dan direct klaar en hoeft nooit meer je wachtwoord te onthouden! Natuurlijk kun je je ook op traditionele wijze registreren, door je gegevens handmatig in te voeren.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?

Je kunt gemakkelijk je wachtwoord opnieuw instellen. Klik op "wachtwoord vergeten", beantwoord de vragen en ontvang een e-mail met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Allereerst dien je in te loggen op je YouStyle account, vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw gebruikersnaam wijzigen naar de gewenste naam.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen

Om je wachtwoord te wijzigen dien je eerst in te loggen. Vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw wachtwoord wijzigen. Hiervoor dien je jouw nieuwe wachtwoord tweemaal in te voeren om te voorkomen dat je per ongeluk een typfout maakt.

Hoe kan ik mijn e-mail adres wijzigen

Om je e-mail adres te wijzigen dien je eerst in te loggen. Vervolgens kun je bij "Gegevens" jouw e-mail adres aanpassen. Ter controle wordt er een e-mail met een link naar jouw nieuwe e-mail adres verstuurd. Nadat je de e-mail geopend hebt en op de link hebt geklikt, is je e-mail adres bevestigd.

Er is een product verdwenen uit mij favorieten

Wanneer een webshop stopt om een product aan te bieden, zal het verdwijnen uit de database van YouStyle. Daardoor is het mogelijk dat er producten verdwijnen uit je favorieten. Wanneer het product wél nog leverbaar en aanwezig is, dan kan het een technische storing zijn. Neem voor aanvullende informatie contact op met onze klantenservice.

Ik wil mijn account verwijderen

Het verwijderen van je account is uiteraard mogelijk! Daarvoor dien je in te loggen, vervolgens kun je bij "Gegevens" kiezen voor account verwijderen. Na bevestiging zal jouw account worden verwijderd.

Hoe zijn mijn gegevens beveiligd?

YouStyle.nl draagt grote zorg voor de veiligheid van je gegevens. Jouw gegevens zijn daarom versleuteld met een SSL versleuteling. Deze versleuteling is de industrie standaard voor de beveiliging van gegevens. Daarmee bent je verzekerd van een veilige verwerking van jouw gegevens.

Ik wil geen aanbiedingen ontvangen, kan dat?

YouStyle.nl stuurt je geen aanbiedingen, zonder dat je daar expliciet toestemming voor hebt gegeven. Als je niet langer aanbieding e-mails wilt ontvangen, dan kun je jezelf afmelden door onder aan een YouStyle mail te klikken op afmelden.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Jouw gegevens worden gebruikt voor jouw registratie en aankopen via YouStyle.nl, maar worden niet doorgegeven aan derden, zoals aangesloten webshops. Jouw gegevens liggen dus niet op straat en worden niet doorgegeven.

Functionaliteiten

Hoe zoek ik producten?

Het zoeken naar producten kan op verschillende manieren, namelijk:

  1. Via de zoekbalk bovenaan de pagina
  2. Via de categorieën
  3. Via de de aangesloten webshops
  4. Via de top aanbiedingen op de homepage

Al deze mogelijkheden zijn ingesteld om jou maximaal van dienst te zijn!

Ik kan het product dat ik zoek niet vinden, wat nu?

Je kunt proberen om de verschillende zoekmethoden toe te passen, deze staan beschreven onder "Hoe zoek ik producten?". Het is ook mogelijk dat het product van je keuze niet via YouStyle wordt aangeboden. Je kunt natuurlijk altijd even contact met ons opnemen, dan kunnen we het voor je controleren. We staan jou graag te woord!

Hoe vergelijk ik prijzen?

Prijzen worden automatisch voor je vergeleken. Om de vergelijking in te zien dien je op het product te klikken, zodat het vergroot wordt. De verschillende webshops die het product aanbieden, inclusief de actuele prijzen, worden onder het product weergegeven zodat je een keuze kunt maken.

Bestellen

Hoe bestel ik een product via YouStyle.nl?

Het bestellen van een product is erg gemakkelijk. Je zoekt je product op YouStyle.nl. Dit kan op vier manieren:

  1. Via de zoekbalk bovenaan de pagina
  2. Via de categorieën
  3. Via de de aangesloten webshops
  4. Via de top aanbiedingen op de homepage

Vervolgens kun je op het product dat schikt klikken, zodat je de aanbieders te zien krijgt. Vervolgens kun je naast de aanbieders op bestellen klikken om het product te bestellen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Alle verschillende aangesloten webshops hebben een eigen werkwijzen. De mogelijkheid tot afhalen verschilt dus per aanbieder. Hiervoor kun je het beste naar de website van de betreffende aanbieder gaan om te kijken of afhalen tot de mogelijkheden behoort.

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Het is vooralsnog niet mogelijk om telefonisch je bestelling aan ons door te geven. Meld je aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen bij YouStyle.nl!

Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen?

Jouw bestelling is geplaatst bij de webshop/ webwinkel van je keuze. Het aanpassen van de bestelling dient daarom via deze webshop/webwinkel te geschieden. Neem contact op met de aanbieder van je product om de bestelling aan te passen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten verschillen per product, bestelling en webshop. Voordat je de betaling afrondt, wordt een betalingsoverzicht getoond. Hierin staan de verzendkosten vermeld. Zijn de verzendkosten anders dan je had verwacht? Dan kun je de bestelling nog afbreken zonder dat daar kosten aan verbonden zitten.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Bij YouStyle.nl zijn vele honderden webshops aangesloten en iedere shop heeft zijn eigen verzend policy. Daardoor varieert de mogelijkheid tot het volgen van de bestelling per shop. Bekijk de verzend details op bij de webshop van jouw keuze en kijk of je jouw bestellingen kunt volgen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Verzendtijden verschillen per shop, om een helder beeld te krijgen van wanneer jouw bestelling zal arriveren dien je te kijken naar de verzendvoorwaarden van de aangesloten shop.

Betalen

Kan ik in één keer een bestelling bij meerdere webshops betalen?

Het is op dit moment nog niet mogelijk om in één keer een bestelling bij meerdere webshops te betalen. Meld je aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van YouStyle.nl!

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Verschillende shops hanteren verschillende betaalmogelijkheden, deze kunnen variëren van bankoverschrijving tot achteraf betalen en van creditcard tot PayPal. Bekijk, voor aankoop, welke betaalmogelijkheden de shop van jouw keuze ondersteunt.

Hoe kan ik controleren of de gekozen betalingsmethode veilig is?

Je kunt controleren of jouw beveiliging veilig is door in de adresbalk te bekijken over er een SSL versleuteling aanwezig is. Wanneer deze aanwezig is kunt je er zeker van zijn dat de betaalmogelijkheden veilig zijn en kun je met een gerust hart betalen.

Ik wil graag mijn geld terug, waar moet ik zijn?

Je hebt het product gekocht bij één van de bij YouStyle aangesloten webshops. Tijdens jouw aankoop heb je dus geen geld betaald aan YouStyle.nl, maar aan de betreffende webshop. Zij zijn dan ook jouw aanspreekpunt voor zaken als je geld terug vragen.

Ik zou graag mijn bestelling / betaling annuleren, wat moet ik doen?

De betaling die je gedaan hebt, deed je aan de aangesloten webshop, niet aan YouStyle.nl. De annulering van de betaling wordt dan ook beheerd door de aangesloten webshop. Neem contact op met de webshop die jouw bestelling heeft verwerkt, zij kunnen je betaling / bestelling annuleren.

Het lukt niet om te betalen, wat nu?

De betaling vindt plaats via de webshop waar je het product koopt, niet bij YouStyle.nl. Wanneer de betaling niet (goed) lukt, dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende webshop.

Het lukt niet om achteraf te betalen, wat moet ik doen?

Om de financiële risico's van deze betaaloptie te beperken wordt de betaling getoetst door een tussenliggende partij. Deze partij is verschillend per webshop of webwinkel. Het is mogelijk dat deze jouw verzoek tot achteraf betalen hebben afgewezen, waardoor de bestelling niet geplaatst kan worden. Neem contact op met de betreffende webshop voor meer informatie.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

De mogelijkheid om in termijnen te betalen verschilt per webshop. Het merendeel van de webshops, die aangesloten zijn bij YouStyle.nl, accepteren geen betaling in termijnen.

Levering

Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum en tijd ontvangen?

Webshops werken met levertijden, waardoor het niet mogelijk is om een specifieke datum en tijd te specificeren waarop deze bezorgd wordt.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen in de aangegeven termijn, wie dien ik te contacteren?

Als de gekozen webshop met een track & Trace werkt is het allereerst raadzaam om deze te controleren. Vaak geeft deze duidelijkheid over waar jouw zending is gebleven. Neem eventueel contact op met de betreffende shop om de actuele status op te vragen.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?

Neem even contact op met de betreffende shop, zij kunnen jou antwoord geven over waar de bestelling zich op dit moment bevindt.

Mijn bestelling is niet volledig, wat nu?

De bestelling is via YouStyle.nl geplaatst bij de gekozen webshop, zij hebben jouw bestelling verzameld en verzonden. Neem contact op met de webshop of webwinkel, zij kunnen je inzicht geven in de situatie.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Je pakket wordt op een ander tijdstip geleverd, bij de buren af gegeven of bij het postkantoor neergelegd. Je ontvangt een brief in de brievenbus waarin staat wat er met het pakket gebeurd is.

Kan ik het afleveradres van mijn bestelling doorgeven?

Tijdens het bestelproces wordt je automatisch gevraagd om jouw adresgegevens, tenzij je dit anders aangeeft zullen deze worden gebruikt voor de levering van het product.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Afhankelijk van de webshop, waarbij je het product bestelt is het mogelijk om jouw bestelling af te halen. Dit geschiedt bij een afhaalpunt dat je zelf selecteert.

Welk postbedrijf levert mijn bestelling?

De webshop waarbij jij je bestelling hebt voltooid werkt in de meeste gevallen met een vast postbedrijf. Bekijk bij jouw webshop welke postpartner zij momenteel gebruiken.

Garantie

Welke garanties zijn er?

Er bestaan drie soorten garantie die van toepassing kunnen zijn op jouw producten.

  1. Wettelijke garantie: Het aangeschafte product dient goed te zijn voor een bepaalde periode, deze periode is verschillend per productsoort.
  2. Fabrieksgarantie: De fabrikant biedt je een garantieperiode die geldig is na aankoop, de duur is hiervan is te bepalen door de fabrikant.
  3. Bijkoop garantie: dit is aanvullende garantie die verkregen wordt door middel van betaling.

Welke garantievoorwaarden zijn van toepassing op mijn product?

Op ieder product is een wettelijke garantie van toepassing, de aanvullende garantie verschilt per webshop/webwinkel. Neem contact op met de webshop of webwinkel, wanneer je vragen hebt over de garantie of voorwaarden.

Mijn artikel is defect, geldt mijn garantie nog?

Het is aan de webshop die jouw artikel geleverd heeft om te beoordelen of er nog garantie van toepassing is. Neem contact op met de leverancier om te bekijken of de garantie voor jou nog van toepassing is.

Wie is er verantwoordelijk bij schade?

Zodra je het artikel in ontvangst hebt genomen en heeft afgetekend, is het jouw verantwoordelijkheid. Schade die ontstaan is tijdens het leveren valt onder de verantwoordelijkheid van de webshop of vervoerder. Controleer het pakket altijd goed bij aflevering, voordat je deze aftekent.

Wie is er verantwoordelijk wanneer er niet geleverd wordt?

Wanneer de bestelling niet wordt geleverd, is de webshop verantwoordelijk voor de schade. Zo lang je niet voor ontvangst hebt getekend, ben je niet verantwoordelijk.

Wie dient gecontacteerd te worden, wanneer er vragen ontstaan over het geleverde product?

Het artikel wordt geleverd door de webshop, niet door YouStyle.nl, voor vragen over het product kun je dus bij de webshop terecht.

Retourneren

Hoe lang kan ik producten retourneren?

De retour periode is afhankelijk van de webshop waarbij de bestelling is geplaatst. Controleer bij de webshop welke retour periode er gehanteerd wordt.

Wat moet ik doen om mijn bestelling te retourneren?

Hoe je artikel geretourneerd dient te worden is verschillend per webshop. Neem contact op met de door jou gekozen webshop om de retour procedure te bespreken.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Of er kosten verbonden zitten aan het retourneren van items, is verschillend per webshop. Neem contact op met de webshop van jouw bestelling om te controleren of er kosten verbonden zitten aan het retour sturen van een item.

Ik heb iets retour gestuurd, hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

De snelheid van het terugstorten is afhankelijk van de webshop waar je jouw aankoop gedaan hebt. Neem contact op met de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

Het product is niet naar wens of het bestelde product is defect. Wat moet ik doen?

In veel gevallen kun je het product retourneren en het geld terug ontvangen. Neem contact op met de webshop, waar je het product bestelde om te bepalen of je kunt retourneren.

Ik heb mijn product retour gestuurd, maar nog geen bevestiging gekregen. Wat moet ik doen?

Bij vragen over de retour procedure kun je contact opnemen met de webshop die jouw retourzending zal behandelen. Zij kunnen controleren waarom je nog geen retourbevestiging hebt gekregen.

Kan ik ruilen via YouStyle.nl?

Nee, YouStyle.nl sorteert en vergelijkt enkel de verschillende webshops op het internet. Verzoeken aangaande ruilen dienen met de webshops zelf te worden afgehandeld.

Ik heb per ongeluk aangegeven dat ik een product heb geretourneerd, maar heb dat niet gedaan, wat moet ik doen?

Dat gebeurt vaker. Neem contact op met de webshop die jouw retourzending dient af te handelen en leg hen de situatie voor. Zij zullen je vertellen hoe er gehandeld dient te worden.