YouStyle is een mode platform waar ook ruimte is voor externe schrijvers. Wil jij de mogelijkheid om trends, ontwikkelingen of andere leuke fashion-gerelateerde zaken via ons blog te bespreken? Neem dan contact op voor de mogelijkheden!.
Een eigen fysieke winkel en maar weinig mensen die langskomen? Dit is wat je er aan kunt doen!
Het is belangrijk dat klanten jouw winkel weten te vinden. Hiervoor kun je het beste reclameborden voor de deur plaatsen. Zo kunnen klanten de winkel altijd terug vinden en zal je dus meer bezoekers trekken. Daarnaast kun je op een reclamebord ook veel informatie kwijt zoals sale acties bijvoorbeeld. Op deze manier trek je ook weer nieuwe klanten aan die nog nooit van jouw winkel gehoord hadden.
Nederlanders kijken bij zo een beetje elke winkel waar ze langs lopen wel even. Het is daarom dus erg belangrijk dat de ramen van jouw winkel erg aantrekkelijk uitzien en aantonen dat dit jouw winkel is. Het aanbrengen van raamstickers brengt namelijk, net als de reclameborden, een stukje gemak mee tijdens het oriënteren naar de winkel.
Het is belangrijk om jouw aanbod goed aan te sluiten op de doelgroep waarop gericht wordt. Is jouw doelgroep jonge meiden rond de 20 dan is het natuurlijk wel belangrijk dat jouw aanbod bestaat uit kleding die op dit moment hip is. Het werkt dan natuurlijk niet als je kleren gaat aanbieden waarin meiden van 20 zichzelf niet zien rondlopen.
Tegenwoordig oriënteren klanten vaak via het internet als ze op zoek gaan naar winkels om kleding te kopen. Vooral de jongere doelgroep maakt gebruik van het internet als ze gaan shoppen. Het is daarom belangrijk dat je goed vindbaar bent op het internet en dat je een professioneel ogende website lanceert. Daarnaast is het promoten van jouw merk via verschillende sociale media kanalen een ook steeds belangrijker wordend aspect binnen de bedrijfsvoering.
Nederlanders worden, zoals Peter Gillis mooi kan zeggen, fox wild van aanbiedingen acties. Door middel hiervan lok je dus een grote groep klanten naar jouw winkels die anders misschien wel nooit gekomen waren. Wanneer je eigen winkel hebt is het belangrijk dat potentiële klanten kennis maken met de winkel. Wanneer dit namelijk eenmaal is gebeurd zullen ze sneller terugkomen en kan er worden gebouwd aan een mooie band tussen winkelier en klant.